Hírlevél feliratkozás
Foglalás
Bezár

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

1. Szolgáltató adatai
Cégnév: Hotel & More Residence Kft.
Székhely: 1022 Budapest, Fillér utca 84/a
Cégjegyzékszám: 01-09-406685
Adószám: 29314704-2-41
Bankszámlaszám: 10102244-11552500-01006000
IBAN: HU0210102244-11552500-01006309
SWIFT: BUDAHUHB

2. Általános szabályok
2.1 Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és azok szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2 Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.

3. Szerződő fél
3.1 A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen - a feltételek teljesülése esetén - szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
3.4 Egészségügyi szolgáltatás igénybevétele esetén a Vendég köteles tájékoztatni a Szolgáltatót esetleges egészségügyi állapotáról, Szolgáltató köteles felhívni a figyelmet az esetleges egészségügyi kockázatokról.

4. Szerződéses jogviszony
4.1 A Vendég szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató.
4.2 A Szerződés a Vendég írásban, leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.3 A szerződés tartalma kiterjed: a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára. Tartalmazza továbbá a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket.
4.4 A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

5. Szálloda alapszolgáltatásai
5.1 Szállásszolgáltatás
Szállodai elhelyezések típusa:
5.1.1. Kétágyas szoba: hálószoba két különálló ággyal, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, WC), terasz a szobák többségéhez. A szoba esetenként max. 1 fő felnőtt vagy 2 gyermek számára pótágyazható. A szoba alapterülete 24-28 m2.
5.1.2. Deluxe kétágyas szoba: Kétlégterű (nappali és hálószoba), franciaágy, kihúzható kanapé, fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, WC), terasz. A szoba alapterülete 32 m2.
5.1.3. Lakosztály: több helyiségből áll, nappali, két különálló hálószoba (egy franciaágyas, és egy külön ágyas), gardróbszoba, nagyméretű fürdőszoba (mosdó, zuhanyzó, WC, bidé), télikert privát jakuzzival, körben privát terasz tartozik. A lakosztály alapterülete 100 m2.
5.1.4. A szobák alapfelszereltsége: LED TV, széf, telefon, minibár, hajszárító, törülköző, felnőttek számára fürdőköpeny (gyerek fürdőköpeny a recepción igényelhető), WIFI kapcsolat. Fűtés/hűtés, klíma berendezést a nyári szezonban biztosítunk. Minden szoba nemdohányzó.
5.2. Vendéglátás
5.2.1. A szálloda félpanziós ellátásként svédasztalos reggelit és félpanziós vacsorát biztosít szállóvendégei számára a megadott nyitvatartási időben. Az étteremből ételt/italt kivinni csak az étteremvezető előzetes engedélyével szabad.
5.2.2. Egyedi étkezési igények kielégítésére előzetes egyeztetés alapján van lehetőség
5.3. Wellness szolgáltatás
5.3.1. A fürdőszolgáltatások a Hotel & More Residence Kft. fürdő házirendje betartásával vehetők igénybe. A házirend megtalálható a helyszínen kifüggesztve.
5.3.2. Wellness kezelések és szépészeti kezelések (pl. kozmetika) igénybevételére előzetes bejelentkezés szükséges. A lefoglalt szolgáltatások lemondására 24 órával az igénybevétel előtt van lehetőség, ezt követően a Szolgáltató lemondási díjat számíthat fel.
5.3.3. A wellness szolgáltatások az aktuális kormány rendeleteknek megfelelően vehetők igénybe.
5.4. Szabadidős szolgáltatás
5.4.1. A szálloda a vendégek szórakoztatására gyermek és felnőtt programokat szervez. A programváltozás jogát a szálloda fenntartja.
5.4.2. A játszóház jelenleg egyszerre egy család számára igénybe vehető.
5.4.3. A játszóház használata és a programokon való részvétel a játszóház házirendje alapján történik. A házirend megtalálható a játszóházban.

6. Árak
6.1 A szálloda szobaárai (Rack Rate) a szállodai recepción kerülnek kifüggesztésre.
6.2 Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegeken (pl. étterem, wellness) állnak rendelkezésre.
6.3 A Residence Hotel Balaton a meghirdetett árait, kivéve amennyiben adott időszakra kötelezettséget vállal, előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
6.4 Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Residence Hotel Balaton a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
6.5 Az idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extra fizetendő.
9.6 Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a www.rhb.hu oldalon kerülnek meghirdetésre.

7. Fizetési feltételek
7.1 A szállodai tartózkodás teljes összegének 30%-át a Szolgáltató által küldött visszaigazolás után 10 naptári napon belül kérjük foglalóként átutalással befizetni, és a foglalófizetési utalványról (név, cím, rendelési szám, illetve áfás számla igény esetén adószám és kiállítási cím feltüntetésével) egy másolatot a Szolgáltató részére elküldeni.
7.2 Amennyiben a foglalás és az érkezés között 14-8 nap telik el, a foglalót 3 naptári napon belül kérjük befizetni.
7.3 Amennyiben a foglalás és az érkezés között 7 nap vagy annál rövidebb idő telik el, a vendég a teljes összeget egyenlíti ki.
7.4 Speciális ajánlatok esetén a fizetési feltételek változhatnak, melyet az írásban megküldött visszaigazolás tartalmaz.
7.5 A befizetések elmaradása esetén a szobafoglalást automatikusan töröljük.
7.6 Elfogadott fizetőeszközök: Készpénz, átutalás, bankkártya, Széchenyi Pihenő Kártya
7.7 Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/hitelkártyáját terheli.
Utazási irodák / Tour operatorok / OTA-k / Együttműködő partnerek:
A szolgáltatóval kötött szerződés tartalmazza az egyedi fizetési feltételeket.
7.8 Ajándékutalvány:
Az ajándékutalvány csak a rajta meghatározott érvényességi időn belül és értékben, a szabad kapacitások függvényében használható fel Az utalvány teljes ellenértéke előre fizetendő. A beváltási időn túl az utalvány érvényességét veszíti.

8. Lemondási feltételek
8.1 A megrendelés lemondása minden esetben írásban történik.
8.2. (a) A vendég (megrendelő) foglalását díjmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi a szálloda felé az érkezés előtti 21. napig. Érkezés előtti 20 napon belül a fizetendő lemondási díj a foglalás 30%-a.
8.3. Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét foglalófizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 18:00 óráig nem érkezik meg, vagy nem jelzi előre, hogy ennél későbbi 3napi szállásdíjat kötbérként érvényesít. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az
érkezési napot követő nap 10:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
8.4 A lefoglalt, de a Vendég szállodában való tartózkodása alatt igénybe nem vett, illetve módosított szolgáltatások (szállás, étkezés, kezelések, stb.) pénzbeli visszatérítésére nincs lehetőség.
8.5 A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.
8.6 A Szerződő fél elállásának feltételei a hatályos Kormányrendelet alapján történik (45/2014. (II.26)).

9. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
9.1. A Vendég a szállodai szobát az érkezés napján legkorábban 14:00-15:00 óra között foglalhatja el, ettől korábbi érkezés előzetes egyeztetés alapján lehetséges.
A szoba 14.00 óránál korábbi elfoglalása esetén a szálloda jogosult felárat felszámítani.
2021. szeptember 1-jétől Magyarországon minden vendég törvényben meghatározott személyes adatát a szálláshely-szolgáltató érkeztetéskor, okmányolvasón vagy manuálisan rögzíteni köteles, ezért csak fényképes igazolvány birtokában lehet bejelentkezni, kivétel ez alól minden 14 év alatti gyermek (a Kormány 584/2021. (X. 14.) rendeletének megfelelően 2021. október 29-től a veszélyhelyzet megszűnéséig nem kötelező a személyazonosító okmány bemutatása a személyes adataik rögzítéséhez, és az okmány azonosítóját sem kell regisztrálni). A rendelet értelmében a törvényben előírt (A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény) személyes adatokat a szálláshely a 14 év alatti vendégek esetében képviselőjének (pl. szülő, gondviselő) nyilatkozata alapján is rögzítheti.
Abban az esetben, ha a jogszabályi előírások okán (igazolvány hiánya) kerül lemondásra a foglalás, a visszaigazolásban szereplő lemondási feltételek érvényesek.
Vendégeink szobakulcsként kártyát kapnak, amelyhez a szobában lakó vendég(ek) regisztrálása szükséges. A regisztráció a bejelentőlap pontos kitöltését és a vendég személyazonosságának igazolását jelenti. Hontalanok és nem az Európai Unió állampolgárai esetében a hontalan igazolvány, illetve az útlevél bemutatása és átadása jogszabály alapján kötelező.
A szobakulcs átvételével egyidejűleg a Vendég elfogadja a szálloda házirendjét.
Recepció nyitva tartás: 00.00-24.00
A Vendég az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni a szobát poggyászával, bevitt dolgaival együtt, és a bejelentkezéskor kapott kulcskártyát a recepción leadni.
A szoba későbbi elhagyása esetén a szálloda jogosult felárat felszámítani. Amennyiben a távozás napján 16.00 óráig a szobát nem hagyják el, úgy egy teljes éjszaka szállásdíja kerül kiszámlázásra.
A távozás napján térítés ellenében van lehetőség a tartózkodás meghosszabbítására, amennyiben aznap nem érkezik vendég a szobába. A hosszabbítás mindenkori érvényes áráról a recepción adunk tájékoztatást.
Kérjük, hogy a szobából való távozás előtt győződjenek meg arról, hogy értékeik, személyes dolgaik ne maradjanak a szobában, valamint a mágneskártyát szíveskedjenek a fali tartóból kihúzni, áramtalanítva ezzel a szobát.
A szobai minibárból való fogyasztást kijelentkezéskor a recepción kell jelezni, a fogyasztást minden esetben fizetni kell.
A távozás napján, a kijelentkezést követően a wellness részleg ingyenesen használható egészen 16.00 óráig. Ez idő alatt kérésre csomagszobát és wellness öltözőt biztosítunk. A szobában elhelyezett fürdőköpeny és törülköző is használható, melyet ép állapotban kell a szálloda elhagyásakor a recepción leadni.
9.2 Amennyiben a foglalásban megadott időpontnál korábbi napon szeretnék a már elfoglalt szálláshelyet elhagyni, a foglalás teljes időtartamának megfelelő díjat kötelesek megfizetni.
A szállodai tartózkodás ellenértékét legkésőbb a szállodából való végleges távozás előtt kötelesek a visszaigazolásban meghatározott módon kiegyenlíteni.
A fizetés bármilyen okból történő megtagadása esetén a szálloda jogosult a vendég szállodába bevitt dolgait visszatartani, és azokon zálogjogát érvényesíteni.
Fizetés nélküli távozás esetén a szálloda a rendőrségi feljelentés mellett jogi úton érvényesíti a követelését a vendéggel szemben, amelynek költségeit a vendégre terheli.
Az utólag felmerült és ki nem egyenlített díj (pl. minibár fogyasztás) összegét a szálloda a vendég bankkártyájára terheli.
9.3. A szálloda fertőző betegségben szenvedő vendégeket nem fogad.
9.4. A kitöltött és aláírt bejelentőlappal egyidejűleg a Vendég a Residence Hotel Balaton Általános Szerződési Feltételeit valamint a területi házirendeket (uszoda, játszóház) elfogadja, és köteles betartani. A vendég köteles betartani az egyes szolgáltatási területek házirendjét (játszóház, uszoda). A tartózkodás során szükséges információk megtalálhatóak a szállodai szobákban elhelyezett szobamappákban. Emellett a szálloda recepciója minden nap 24 órán keresztül áll a vendégek rendelkezésére.
9.5. A Vendég hibájából felróható sérülések miatt a szálloda nem vállal felelősséget. A szándékos rongálás miatt keletkezett költségeket a szálloda a Vendégre terhelheti.
9.6. Elfogadott fizetési eszközök, kedvezménykártyák, valutaváltás
- Készpénz (Forint, Euró)
- Bankkártya (EC, MC, VI)
- SZÉP-kártya (OTP, MKB, K&H)
Amennyiben a fentiek mellett bármilyen kedvezménykártyával rendelkezik, kérjük szíveskedjen előre jelezni, utólagosan kedvezményeket sajnos nem áll módunkban jóváírni.
A szállodában valuta pénzváltásra nincs lehetőség, recepciós kollegáink készséggel adnak információt pénzváltási lehetőségekről a városban.
9.7. 18 év alatti vendégek
18 éven aluli gyermek csak szülői- vagy más, általa megbízott cselekvőképes személy folyamatos felügyelete mellett tartózkodhat a szállodában. A gyermek kísérői felelősséggel tartoznak a gyermek épségéért és az általa okozott károkért.
A szálloda szolgáltatásait 18 év alatti vendég csak szülői vagy más, az általa megbízott cselekvőképes személy kíséretében veheti igénybe.
A szálloda területén, rendezvényén 18 év alatti személy részére alkohol kiszolgálás nem történik.
9.8. Látogatók
Szálloda a koronavírus helyzetre való tekintettel jelenleg nem enged látogatót fogadni.
A helyzet megszűntével a következő szabályok lépnek érvénybe:
A szálloda szobáiban csak a recepción regisztrált vendégek tartózkodhatnak. Kérjük a Vendégeket, hogy a látogatóikat a lobbyban szíveskedjenek fogadni. 20.00 és 08.00 óra között a külsős vendégek kizárólag a szálloda közösségi helyiségeiben tartózkodhatnak.
A Vendégek látogatójuk magatartásáért - ideértve az esetleges károkozást is - felelősséggel tartoznak. A látogató által a Vendégeknek és/vagy harmadik személynek okozott kárért való felelősséget a szálloda kizárja.
A szobafoglalásban szereplő létszámon felüli vendég(ek) után a szálloda az aktuális napi árakon díjat számol fel.
9.9. Kisállatok
Háziállatot nem fogadunk a szállodában.
9.10. Parkolás
A szállóvendégek és rendezvények résztvevőinek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a szálloda nyitott parkolójában, valamint a környező utcákban. A parkolóhelyek elfoglalása érkezési sorrendben történik.
Az épület mögött található zárt parkolót térítés ellenében vehetik igénybe. A parkolóhelyek elfoglalása érkezési sorrendben történik, foglaltságtól függően, előzetes foglalás lehetséges.
A parkolókban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni, a gépjárművek megengedett sebessége max. 5 km/óra.
Ha vendégeink igénybe kívánják venni a parkolót, akkor bejelentkezéskor, a bejelentőlapon fel kell tüntetniük a jármű forgalmi rendszámát. Ennek megtagadása vagy elmulasztása esetén a parkoló nem vehető igénybe. Vendégeink az általuk másik parkoló autóban okozott kárért a károsultnak közvetlen felelősséggel tartoznak.
9.11. WIFI
A szállodában WIFI rendszer üzemel, amelynek használata térítésmentes. Vendégeink a WIFI csatlakozás jelszavát a szállodába való bejelentkezéskor, a kulcskártya átvételével egy időben kapják meg.
A WIFI folyamatos, megszakítás nélküli működését és elérhetőségét a szálloda nem garantálja. A WIFI használata során vagy következtében vendégeink készülékében vagy annak tartalmában keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért a szálloda nem vállal felelősséget. A szolgáltatást vendégeink a saját felelősségükre és kockázatukra veszik igénybe.
9.12. Telefon
A szobatelefon használata díjköteles. A telefonálás költségét a szolgáltató telefontársaság díjai alapján szállodai felárral terheljük automatikusan vendégeink szobaszámlájára.
A hívás díja mindaddig felszámításra kerül, amíg a telefonkagyló visszahelyezésével nem történik meg a beszélgetés bontása.
A szállodán belüli hívások díjmentesek.
9.13. Minibár
A minibárban kizárólag a szálloda által forgalmazott és a szálloda munkatársai által behelyezett termékek lehetnek. A minibár nem használható a vendég dolgainak hűtésére, tárolására. A minibárban elhelyezett termékek fogyasztása díj ellenében történik. Az aktuális árlista a minibár tetején található, ezen kérjük megjelölni a fogyasztást és elutazáskor leadni recepciós kollegáink számára. A fogyasztást minden esetben fizetni kell.
9.14. Napi takarítás
A szálloda naponta egyszer, 9.00 és 14.00 között takarítja a szobát.
Amennyiben a szoba takarítását végzők ezen időszak alatt a szoba külső kilincsén „Kérem, ne zavarjanak!” figyelmeztető táblát találnak, úgy a szoba takarítását nem végzik el, ezért a vendég díjcsökkentést vagy kártalanítást nem követelhet.
Környezetvédelmi szempontból kizárólag a fürdőszoba padlózatára helyezett törülközőket cseréli a szálloda.
9.15. „Kérem, ne zavarjanak!” figyelmeztető tábla
A szállodai alkalmazottak a szobatakarítást reggel 09:00 órától végzik folyamatosan.
Vendégeink a „Kérem, ne zavarjanak!” figyelmeztető táblának a szobaajtó külső kilincsére történő kiakasztásával határozottan jelzik, hogy a szálloda munkatársai ne zavarják, ne kopogjanak és ne lépjenek be a szobába.
A „Kérem, ne zavarjanak!” figyelmeztető táblácskát a saját felelősségükre és kockázatukra helyezik el a bejárati ajtó külső kilincsén. Ha a szálloda munkatársai vendégeink elutazásának napján a szobája kilincsén „Kérem, ne zavarjanak!” figyelmeztető táblát találnak, és telefonhívásunkra vagy kopogásra nem reagálnak, úgy munkatársaink 10.00 óra után bármikor bemehetnek a szobába.
Rendkívüli helyzetben (például tűz, terrortámadás stb.) előzetes telefonhívás nélkül, illetve amikor a szálloda a rendelkezésére álló információk alapján megalapozottan feltételezi, hogy a szobában a vendég élete, egészsége, testi épsége, vagyonbiztonsága veszélyben van vagy
veszélyben lehet, és a vendég a szálloda telefonhívására nem reagál, úgy a szálloda munkatársai jogosultak bemenni a szobába.
A „Kérem, ne zavarjanak!” figyelmeztető tábla nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért, sérelemért a szálloda nem vállal felelősséget.
9.16. Gyermekjátszó szoba
A gyermekjátszó szoba jelenleg egyszerre egy család számára igénybe vehető.
A Játszószoba szolgáltatásait 6 éves korig szülői felügyelettel, 7-14 éves kor között önállóan vehetik igénybe a gyerekek.
A Játszószobában elhelyezett játékokat kérjük, mindenki saját korához illően válassza meg, és használja azokat rendeltetésszerűen. A Játszószoba rendjét és tisztaságát őrizzük, rajzolni és festeni kizárólag a kijelölt táblákon és rajzlapon lehetséges.
Gyermekek és szüleik a Játszószobában elhelyezett tárgyakért felelősséggel tartoznak. Szándékos rongálásért az anyagi felelősség a rongálót, illetve annak szülőjét, gondviselőjét terheli. A Játszószobában kívánatos kulturált viselkedést és beszédet kérjük betartani, felnőttekkel és gyerekekkel szemben egyaránt. A Játszószobát használó gyerekek minden esetben kötelesek betartani a játszószobai előírásokat, melyről az ismertetőt elolvashatják a Játszószobában kifüggesztett tájékoztatón. Az egészség megóvása érdekében beteg gyermek, vagy annak beteg felnőtt kísérője a Játszószobát nem látogathatja.
Aki ezen házirendet megsérti, a Játszószoba nyújtotta szolgáltatásoktól búcsúznia kell. és szállodai tartózkodása alatt többet nem veheti igénybe.

10. Étkezések
Az étterem szolgáltatásait minden nap: 07.00-22.00 között vehetik igénybe.
A reggeli büféasztalos (önkiszolgáló) formában történik, az étterem svédasztalán található étel- és italválasztékból. A reggeli időpontja: 07.00 órától 10.00 óráig tart. A reggeli korai/késői időszakában a meleg ételeket frissen, rendelésre készítjük az ételek frissességének érdekében.
A félpanziós ellátás a reggeli mellett napi egyszeri főétkezést (vacsorát) jelent: érkezés napon vacsorával kezdődik, és elutazás napon reggelivel végződik. Vacsora esetén a félpanzió 18.30-21.00 óra között vehető igénybe. (Ettől eltérő vacsora időpont a vacsora napján kifüggesztésre kerül.) Amennyiben a félpanziót ebédidőben szeretnék igénybe venni, kérjük min. 24 órával korábban jelezzék felszolgáló kollegáinknál. A félpanziós vacsora vagy ebéd létszámtól függően svédasztalos-, vagy négyfogásos étkezés menüválasztási lehetőséggel. A félpanziós vacsora italfogyasztást nem tartalmaz.
A szálloda a reggeli és vacsora büféasztalról a korlátlan ételfogyasztást nyújt, azonban onnan sem étel, sem ital későbbi fogyasztás céljából nem vihető ki. Amennyiben a szálloda előzetes engedélye nélkül későbbi fogyasztásra ételt és/vagy italt visznek ki a reggeliző helyiségből, úgy a szálloda jogosult az étkezés árának 50%-t/fő/alkalom számlájukra terhelni.
Kérjük Vendégeinket, hogy éttermünket az évszaknak megfelelő és az alkalomhoz illő öltözetben látogassák.
10.1. Ételallergia
Szállodánkban laktózmentes-, vegetáriánus- és egyéb diétás étkezési lehetőséget is tudunk biztosítani. Kérjük Vendégeinket, hogy speciális étkezési igényüket lehetőség szerint érkezés előtt jelezzék felénk. Szállodánk étterme allergén anyagok ismertetésével kapcsolatos dokumentummal rendelkezik, melyet megtalálnak a svédasztalon ill. étlapunkon is.
10.2. Egyéb fogyasztások
A szálloda területén az alapszolgáltatáson felül (reggeli és/vagy vacsora) fogyasztott ételek és italok a szobaszámlára terhelhetők, és az elutazás napján fizethetők. A nem a szállodában vásárolt ételt, italt csak és kizárólag a szállodai szobában fogyaszthatják vendégeink, közösségi helyeken, étteremben, bárban, wellnessben nem megengedett.

11. Biztonság
A szálloda tűzvédelmi szabályzatát minden vendégünk köteles betartani. Tűzjelzés esetén az épületet azonnal el kell hagyni, a menekülési útvonalak értelmében, egymás testi épségére ügyelve!
Tűzoltó készülékek a szálloda folyosóin, emeletenként találhatók. Tűz esetén vendégeink kötelesek haladéktalanul riasztani a recepciót.
A szálloda épületében elhelyezett kézi tűzjelző berendezések indokolatlan használata miatti károkért a kár okozója, vagy annak törvényes képviselője anyagi felelősséggel tartozik.
A szállodai szobában gyúlékony, robbanásveszélyes anyagot tárolni, valamint saját kávéfőzőt, vízmelegítőt, vasalót és egyéb elektromos készüléket üzemeltetni tilos. Vasalási vagy mosatási igényüket a szálloda recepcióján jelezhetik.
A szálloda jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó megállapodást azonnali hatállyal felmondani, ha nem rendeltetésszerűen használják a rendelkezésére bocsátott szobát (vagy a szálloda más területeit) illetve nem tartják be a szálloda biztonsági előírásait, rendjét.
11.1. Elektronikus térfigyelő rendszer a szálloda területén
A szálloda területén, az épületen belüli, illetve kívüli mozgás megfigyelése elektronikus megfigyelő rendszerrel (kamerákkal) történik, mely során személyes adatokat tartalmazó képfelvételek készülnek. A kamerarendszert a szálloda működteti. A megfigyelések és a képfelvételek rögzítésének a célja az szálloda területén tartózkodó személyek életének, testi épségének, valamit a szálloda területén tartózkodó személyek, továbbá a szálloda által használt vagyontárgyak védelme.
Vendégeink a szálloda területére történő belépéssel és az itt tartózkodással hozzájárulásukat adják a képfelvétellel kapcsolatos adatkezeléshez, és elismerik az adatkezelési szabályzatban foglaltakat.
11.2. Rendellenes magatartás
Vendégeink nyugalma érdekében a szálloda területén 22.00 óra után - kivéve a szálloda által szervezett vagy engedélyezett rendezvény, program esetében - tilos a hangoskodás, zenélés, zajjal, lármával járó tevékenység, hangeffektusok, a szobában zavaró hangerejű televíziózás, rádiózás, stb.
A szálloda területén időponttól függetlenül tilos minden olyan magatartás, viselkedés, amely zavarja mások nyugalmát, biztonságát, biztonságérzetét, magánszféráját; zaklatásnak minősül vagy minősülhet, alkalmas mások megfélemlítésére.
A szálloda munkatársa jogosult figyelmeztetni a rendbontó és/vagy hangoskodó vendéget. Az első figyelmeztetés díjmentes, a második és harmadik figyelmeztetésért a szálloda egyenként 5.000 Ft összeggel terheli meg a figyelmeztetett vendég szobaszámláját. A harmadik figyelmeztetés után a szálloda jogosult a szállodai szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani, és a vendéget a szállodából visszafizetési és/vagy kártérítés kötelezettség nélkül haladéktalanul kiutasítani.
A szálloda kizárja a felelősségét minden olyan sérelemért, amelyet a vendég magatartása okoz más vendégnek.

12. Szállodai eszközök, berendezések
Vendégeink kötelesek a szálloda eszközeit, berendezéseit rendeltetésszerűen használni. A nem rendeltetésszerű használatból eredő, vagy extra takarítással járó kárt a szálloda felhívására, de legkésőbb a távozásuk előtt kötelesek megtéríteni.
A szálloda berendezési, felszerelési eszközei a szálloda területéről kizárólag a szálloda előzetes írásbeli engedélyével vihető ki. A szállodai szoba bármilyen átrendezését, bútorok áthelyezését kizárólag a szálloda munkatársa, vagy erre kijelölt megbízottja végezheti.
Szállodai dolog elvitele a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül bűncselekménynek minősül, és ebben az esetben a szálloda megteszi a szükséges büntetőjogi és polgári jogi lépéseket.
A szálloda bármely eszközének, berendezési, felszereltségi tárgyának meghibásodását vendégeink kötelesek bejelenteni a szállodának. Vendégeink nem jogosultak a hibát saját maguk kijavítani vagy a kijavítást megkísérelni. Az ebből eredő károkért való felelősséget a szálloda kizárja. A javítás költségének megtérítése a vendég kötelezettsége, mely költséget a szálloda számlával igazoltan a vendégre terheli.

13. A szálloda az alábbi dolgok bevitelét tiltja meg:
• a hatályos jogszabályokban maró, gyúlékony vegyszernek, -anyagnak minősített dolgok,
• a hatályos jogszabályokban tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek minősített anyagok,
• tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői,
• hulladék, környezetre, egészségre ártalmas dolog,
• pszichotrop anyag (kábítószer),
• nem a szállodában vásárolt élelmiszer, ital (ideértve alkohol tartalmú italokat is),
• különösen drága, nagy értékű értéktárgy, muzeális tárgy.
A szálloda a vendég előzetes írásban tett kérelmére írásban engedélyezheti nem bevihető dolog bevitelét a szálloda területére.
Ha vendégünk a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül nem bevihető dolgot visz be a szálloda területére, azt a szálloda a vendég költségére eltávolíthatja vagy eltávolíttathatja.
Az engedély nélkül bevitt dologban keletkezett kárért való felelősséget a szálloda kizárja.
Vendégünk teljes körű jogi és anyagi felelősséggel tartozik mindazon kárért és sérelemért, amelyet az engedély nélkül bevitt dolog okoz más vendégnek, harmadik személynek vagy a szállodának.

14. Dohányzás
A szálloda nemdohányzó hotel. Ennek értelmében a szálloda zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein - a dohányzásra kijelölt helyek, és a szobák privát teraszai kivételével - tilos a dohányzás, illetve az elektromos cigaretta használata.
A szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni ezen előírás betartására, illetve a dohányzás, elektromos cigarettázás abbahagyására. Vendégeink, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles az előírás betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szállodát az illetékes hatóság a vonatkozó jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a szálloda jogosult az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítani, illetve annak megfizetését tőle követelni.

15. A vendég betegsége, halála
15.1. Amennyiben vendégünk a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a szálloda orvosi segítséget ajánl fel. Vendégünk a felajánlott orvosi segítséget saját felelősségére és kockázatára veszi igénybe. Az orvos nem a szálloda alkalmazottja, megbízottja, közreműködője, a diagnózisért, az alkalmazott terápiáért, annak következményéért való felelősséget a szálloda kizárja.
15.2. Vendégünk betegsége/halála esetén a szálloda a költségeinek megtérítésére tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
15.3. Vendégünk fertőző betegsége esetén a szálloda jogosult díjvisszatérítés vagy kártérítés nélkül, azonnali hatállyal felmondani a szállodai szerződést. Ebben az esetben a vendég a szálloda felmondásában meghatározott időtartamon belül köteles a szállodát poggyászaival együtt saját költségén elhagyni. Fertőző betegség esetén a szálloda a 18/1998. (VI. 3.) NM rendeletnek megfelelően köteles eljárni. (A rendelet írja elő, hogy mit kell tenni fertőző betegség esetén. A rendelet értelmében, ha ilyen gyanú áll fenn, akkor a szálloda orvost hív, és ő állapítja meg, hogy a vendég fertőző vagy sem.)

16. Talált tárgyak
A talált tárgyakat a recepción kérjük leadni, ahol azt nyilvántartásba veszik. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket a szálloda megsemmisíti. A tárolható tárgyakat a szálloda 3 hónapig őrzi. Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik, személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírásával veheti át a tárgyat. A postázható tárgyakat kérésre (a küldési költség előzetes megfizetését követően) postai úton juttatjuk vissza tulajdonosának.

17. A szálloda kártérítési felelőssége
Felhívjuk kedves vendégeink figyelmét, hogy a szobában hagyott értéktárgyaikért szállodánk nem vállal felelősséget. Kérjük, értékeiket a szobában elhelyezett széfben legyenek kedvesek elhelyezni!
Nagyobb érték elhelyezésének esetében szállodánk recepcióján található központi széf áll ingyenesen az Önök rendelkezésére.
Vendégünk a szálloda berendezéseit, wellness és egyéb szolgáltatásait rendeltetésszerűen, saját egészségi, fizikai, mentális állapotának tudatában és ismeretében használja, illetve veszi igénybe, ezért a nem rendeltetésszerű, illetve nem a vendég valós egészségi, fizikai, mentális állapotának megfelelő használatból, igénybevételtől eredő károkért való felelősségét a szálloda kizárja.
Vendégünk a saját felelősségére kérhet ébresztést, amely figyelmességi gesztus a szálloda részéről, az nem része a szálloda szerződés szerinti szolgáltatásának. A kért ébresztés elmaradásából vagy a késedelmes ébresztésből eredő károkért a szálloda nem vállal felelősséget.

18. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
18.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
18.1.1. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt
18.1.2. a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
18.1.3. a Vendég fertőző betegségben szenved.
18.1.4. a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott foglalófizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig
18.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis maior” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.

19. Elhelyezési garancia
19.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
19.1.1. A Szolgáltató köteles:
19.1.1.1. a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra - vagy az akadályoztatás megszűntéig - egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli
19.1.1.2. térítésmentesen telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére
19.1.1.3. ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez
19.1.2. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

20. A Szerződő fél jogai
20.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
20.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
20.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.

21. A Szerződő fél kötelezettségei
21.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
21.2. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.
21.3. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a szálloda vendéglátó egységeibe.

22. A Szolgáltató jogai
Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.

23. A Szolgáltató kötelezettsége
A Szolgáltató köteles:
23.1. a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni
23.2. a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni

24. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
24.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
24.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
24.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
24.4. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek
tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
24.5. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette.
24.6. Szolgáltató közösségi tereiben, vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
24.7. A Szolgáltató zárt parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, illetve a parkoló gépjárművekben keletkezett károk keletkezését a Szolgáltató kivizsgálja és amennyiben a kár neki felróható gondatlanságból keletkezett, megtéríti azt.
24.8. A kártérítés mértéke felső határa a Szerződés szerinti napi szobaár összegének az ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.

25. Fogyasztói érdekvédelem, adatvédelem
25.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
25.2. A Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatvédelmi Szabályzatban foglalja össze, melyet a https://rhb.hu/adatkezelesi-tajekoztato-html/ oldalon folyamatosan elérhetővé tesz, és melynek tartalmát magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza az egyes adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatókat is.
25.3. A szolgáltató szolgáltatási tevékenysége felett Siófok város jegyzője ill. a Somogy Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség gyakorol szakmai felügyeleti jogokat.

26. Vis maior
Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis maior), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

27. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

28. COVID INTÉZKEDÉSEK:
A jelenlegi helyzetre való tekintettel külön korona vírussal kapcsolatos tájékoztatót állítottunk össze, kérjük, olvassák el az ezzel kapcsolatos tudnivalókat is!
Siófok, 2022. október 01.

Hírlevél feliratkozás
Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy azonnal, az elsők között értesüljön kedvezményes ajánlatainkról!